Durant l’acte, celebrat divendres a l’Hospital Sant Joan Baptista, s’ha remarcat la dedicació de les germanes concepcionistes per ajudar a la gent i la tasca educativa.

Sor Milagros Boté, sor Dolores Hora i sor Carmen Parra, són les tres últimes germanes concepcionistes a Sitges, i que s’han acomiadat aquest divendres de la vila. D’aquesta manera es tanca una etapa iniciada el 1850, quan van arribar les primeres germanes concepcionistes a la vila.

L’acte, íntim i emotiu, ha estat presidit per l’alcalde i president de la Fundació de l’Hospital Sant Joan Baptista, Miquel Forns, i l’administrador de l’Hospital, Fernando Herraiz. A l’acte també ha estat present Eulàlia Freixas, representant provincial de les germanes concepcionistes.

L’alcalde Miquel Forns, ha destacat que “amb la marxa de les germanes concepcionistes tanquem un capítol important de la història de la vila. La seva tasca ha estat molt gran, treballant de manera discreta i que ha ajudat a moltes famílies. Tot el que han fet ha tingut com a pilars a la sanitat i l’educació, que van tenir com a destinatàries moltes nenes de la vila”.

L’administrador de l’hospital, Fernando Herraiz ha recordat que poc temps després d’haver arribat les primeres germanes concepcionistes a l’any 1854, “van ajudar a moltes persones en aquella terrible epidèmia del còlera, i que després van seguir ajudant quan se les necessitava. Un altre apartat important d’aquesta etapa. ha estat la seva tasca docent, que es va iniciar a partir del 1870 i va continuar fins fa pocs anys. Per tota la seva dedicació i servei es mereixen el nostre més sincer agraïment”.

Sor Milagros Boté guardarà molts bons records de la seva etapa a Sitges, tal com ha expressat, i especialment de la tasca amb les persones grans i la relacionada amb la salut. Per Sos Milagros “ens hem trobat molt a gust en tot aquest entorn de l’hospital on hi hem trobat una gran humanitat”.

L’alcalde i president de la Fundació de l’hospital, Miquel Forns ha entregat a les tres germanes una placa commemorativa, i l’administrador, un present.

Les germanes concepcionistes van ser nomenades Filles adoptives a Sitges l’any 2001.

Les tres religioses es traslladaran a un convent situat a Barcelona. Monges