L’Hospital de Sitges va incrementant, mica en mica, el volum d’assistents a les visites guiades que ofereix els diumenges al matí, cada quinze dies, en el marc del projecte enoturístic de la Carretera del Vi. Les rutes es van començar a fer el passat mes de setembre i, de cara a la primavera, ja s’està pensant en establir-les cada setmana en sessions que alternin els dissabtes i els diumenges.

L’itinerari dura aproximadament dues hores i contempla un passeig per tot el recinte, recollint el passat medieval de la fundació, de gairebé 700 anys d’història, junt amb el seu llegat vinícola i la seva missió social. L’ordre hospitalària de Bernat de Fonollar –antic senyor del Castell de Sitges–, l’edifici, la cúpula i la capella modernistes de Josep Font i Gumà, sense oblidar les vinyes de malvasia més antigues del país, són alguns dels elements que els visitants descobreixen durant el recorregut. Art, vins i voluntariat per resumir, en una sola visita guiada, tota l’ànima de l’Hospital de Sitges.

Tot plegat es culmina amb un tast dels vins de la casa, en què es poden degustar el Llegat Llopis, el Blanc Subur 2016, la Malvasia Dolça i la Malvasia Seca. Si els visitants ho volen, també poden aprofitar aquest moment per a adquirir qualsevol d’aquests productes, sabent que tots els beneficis es destinen íntegrament a l’obra social de la fundació.